Fatin STEADY

Isnin, 27 Mei 2019

Maafkan Aku

Assalamualaikum

Nama aku Fatin Natasya berusia 20 tahun dan masih menetap dia Pahang . Seperti yang semua orang tahu yaa aku masih mengganggur 😂 tapi aku adalah dapat panggilan dari SPA . tapi baru ujian as pembantu geosains . weh aku pon tak sangka aku terpilih tapi lulus tak lulus belakang cerita . Aku harap lulus laa ujian dan temuduga tu nanti . InShaa Allah .. Aamiin ..

  Since daa lama tak update kan . Fatin pon tak tahu nak mula macamana tapi realitinya fatin ada cyst . korang tahu tak apa tu cyst ? okay ni fatin cp ayat google apa yg fatin bace .

Cyst terbahagi kepada pelbagai jenis iaitu:

1. Follicular Cyst
2. Corpus Luteal Cyst
3. Hemorrhagic Cyst
4. Ruptured Ovarian Cyst
5. Endometriotic Cyst of Ovary
6. Dermoid Cyst Ovary atau Terratoma
Selalunya, simptom penyakit ini adalah berbeza untuk setiap individu. Ada yang tidak mempunyai simptom langsung.

Bagaimana anda ingin mengenali penyakit ini? Hanya melalui ujian Ultrasound atau CT scan (computed tomography) boleh membantu untuk mengesahkan masalah ini. Ujian darah dan air kencing juga perlu anda lakukan diperingkat awal untuk membezakan Cyst Ovari dengan masalah lain yang seperti Appendicitis, terutamanya jika anda terasa sakit pada bahagian kanan kilang telur wanita. Cyst boleh menyerang bila-bila masa sahaja .

  Weh takut gerun bila baca tanda2 tu sebab semua tanda tu ada yang pada fatin em . Fatin pernah mengadu dekat my parents selali sakit bahagian kiri kanan perut . Kemudian my parents bawak berubat kampung orang tu cakap fatin ada cyst . Ohmai like srsly ! tapi orang tu cakap daa besar , besae duit syiling 20sen . kemudian orang tu ada bagi ubat suruh makan . Fatin pon makan ubat dia . Rasa ubat tu huh memang xbole tahan . bau bawang putih  . aku dah laa tak suka makan bawang nak nak bawang putih lagilaa tapi demi kebaikan telan jugak laa . After 2 week maybe fatin pergi semula rumah orang tu cek cek tengok daa kecut sebesar duit syiling 10sen . Ohh lupa ada pantang iaitu xbole makan telur dengan megi . Sebulan gak r pantang tak makan benda alah 2 tu . Tuhan jaa tau perasaan tu macamana 😢 . telur is my fav u know !! lepastu lama daa tak pergi rumah dia almost 3 months maybe i not sure .

  Dah lama tu fatin start makan telur dan megi . Pastu mula rasa sakit balik kiri kanan perut nii , rasa ngilu je bawah perut nii . Fatin cakap kat my family dorang syak benda tu mgembang balik . tp fatin pon rasa bende yang sama . actually rasa sakit kiri kanan perut nii dah lama sangat dari zaman sekolah . Asal buat je apa2 acara fatin memang takkan join tapi naik form4 fatin aktif sikit masuk acara macam2 . Dulu nak jogging pon sakit nak blari bila cakap kat kawan2 dorang cakap alasan malas jog . Dah apa yang boleh fatin cakap . fatin diam je laa . so kay kalau dorang tak percaya .

 
  Bukan niat aku menyakiti perasaan orang lain tapi untuk kebaikan diri . Orang cakap cyst ni tak boleh hamil . Lelaki mana yang taknakkan zuriat . Setiap perkhawinan pasti nakkan zuriat sebagai penyambung generasi mereka . tapi aku ? tak tahu lah . Tipu lah kalau cakap takde orang yang aku suka orang yang aku sayang . yee memang ada tapi aku abaikan perasaan aku sendiri walaupun sakiy sebenarnya . Aku lukakan hati dia , aku kecewakan dia , aku buat dia menangis dan aku buat dia tertunggu2 . Bukan niat aku tapi aku terpaksa buat tu semua . Sakitt sangat bila aku mperlakukan orang yang aku sayang sebegitu . Bukan niat aku tapi aku terpaksa buat semua tu . Sakit sangat melepaskan orang yang aku sayang pergi . Tuhan je tau sakit tu macamana . Aku buat macamtu semata2 nak tengok dia bahagia sebab aku tau aku tak mampu membahagiakan dia 😢 .

  Maafkan saya awak , andai awak tahu penyakit saya nii , sanggup ke awak terima saya ? Yee saya tahu sakit saya ni bukannya teruk sangat pon dan boleh baik kalau berusaha . Yee saya tahu tapi masa depan kita tak tahu kan . Saya taknak seksa diri awak . Maafkan saya . Jujur saya sayangkan awak . Saya tahu salah saya sebab tak pernah bagitahu dekat awak . Tapi untuk melihat awak bahagia saya lepaskan awak . Awak carilah kebahagian awk yang selama ini awak idamkan . Biarlah perasaan saya nii begini . Saya yakin kalau jodoh awak dengan saya , kita pasti akan bersama jugak satu hari nanti . Selamat Tinggal kenangan 🙂

Tiada ulasan:

Catat Ulasan