Fatin STEADY

Khamis, 13 Disember 2018

Sahabatku

Assalamualaikum

Namaku fatin  , berusia 19 tahun dan masih menunggu keputusan STPM ... Malam yang sepi hujan menitis membasahi bumi . Aku mahu bercerita tentang sahabat² aku yang kukira sangat hebat didunia . Takpernah aku ada sahabat seperti mereka semua . Aku beruntung mempunyai sahabat yang sanggup bersusah bersenang bersama aku .

  Ketika aku perlukan teman untuk meluahkan perasaan apa yang aku rasa mereka ada disamping aku memberikan dorongan dan sokongan kepada aku . Aku beruntung walaupun aku tahu aku banyak menyusahkan dorang semua dan melukai hati mereka semua tapi aku terharu mereka masih boleh terima aku dalam hidup mereka . Terima kasih sahabat

  Walaupun aku tak tahu sampai bila persahabatan ni bisa bertahan tapi aku doakan supaya dia bertahan selama2nya kerana terlalu banyak kenangan aku dengan mereka semua ini . Kenangan yang tidak mungkin aku lupakan sampai bila2.. Kenangan yang menyedarkan aku tentang betapa hebatnya sebuah persahabatan. Persahabatan yang tidak mungkin dirasai oleh semua manusia.. Terima kasih sahabat

  Aku mempunyai sahabat2 yang sangat berjiwa kental dan kuat . Mereka mampu mengharungi segalanya berkat usaha mereka dan pandangan terbuka mereka semua.. Sahabat harusnya melindungi antara satu sama lain bukannya mengaibkan antara satu sama lain . Aku bersyukur ALLAH hadirkan orang2 seperti mereka iaitu fifah , husna , faizatul dan salsabila dalam hidup aku . Dorang bukan setakat sahabat tapi sudah alu angap sebagai keluarga.. Walaupun terdapat banyak kelemahan dalam diri kami semua tapi ianya saling melengkapi dengan adanya persahabatan seperti ini..

  Aku pernah kecewa . Kecewa dengan sikap sahabat2 aku ini mungkin aku saja yang terlalu emosi tapi itulah . Ini adalah ayat yang pernah aku bagi mereka semua 

" Nak tau tak saat bila aku rindu ? Saat tu . Saat form 4/5 . Walaupun aku tak pernah suka sal dulu lama kelamaan aku suka bkawan dengan dia . Walaupun satu kelas dengan husna dr form2 tp takpenah rapat dan sekarang dia laa sahabat yg paling giler2 yg penah aku kenaii ..  kau tau tak hidup aku sebelum ni sunyi dekat sekolah sebabtu aku tak datang sekolah selalu tp bila muncul kau faz . Hidup aku berubah 360' . Aku daa start ade kawan faizah , fifah , kamilah dll . Nak tau tak tahun paling yg aku paling tak suka . Masa aku form1 aku kena buli xde kawan semua taknak kawan aku sampaikan kawan aku dari kecik pulau aku . Kau rase tak apa yg aku rase . Kawan baik kau pulau abaikan kau . Tp bila muncul korang semua berubah . Dr tak suka aku slow2 maafkan dorang walaupun hati aku nii susah sakit bila teringat apa yg dorang buat dekat aku . Aku tak bole lupa kenangan form4/5 bagi aku time tu aku bahagia sangat2 . Tp sekarang bila daa abis sekolah . Start buat peragai masing2 . Buat ego tinggi melangit xnak mgalah !! . Walaupun selalu jumpa ingat takde masalah ke . Ade tp bincang leklok walaupun bmasam muka 2 3 4 5 6 hari atau lebih . Walaupun tak salah ke salah pon aku tetap mintak maaf kat korang sebab taknak keruhkam keadaan . Aku pon manusia x lari dari buat kesalahan . Kalau aku salah tegur jangan buat macam takkenal , bmasam muka semua tu . Aku pon ade hati perasaan bukan tunggul bukan batu bukan patung boneka yg xde perasaan . Sakit tau sakit bila ade antara sr marah bmasam muka pulau aku . Ingat tak sakit ke hah ! Tp aku kuatkan hati nii . Sebab apa ? Sebab aku sayang SR nii . Sayang wey . Daa macam2 kita lalui bersama susah senang sama2 . Dan senang2 jee nak bubar . Mane pergi perasaaan korang ..


Pah - walaupun kau paling rapat dengan aku . Daa macam2 kita share sama2 , pergi mane2 kita selalu bsama . Tipu r kabo kalau aku tak terasa dengan kau tp aku simpan sampai sakitkan hati aku . Dan kau pon mesti ade terasa ngam aku kan just kau diam jee . Yaa im really really sorry . Tp walau mcmane pon kau tetap sahabat yg paling win aku pernah ade . Walaupun sometime kau annoying , ketegaq , keras kepala , degil . Sokay aku daa hadam peragai kau tu . Kumbang bukan seekor . Sekor pergi ramai yg dtg so jangan mharapkan cinta yg takpernah nak pandang kita. Life must go on . Teruskan kehidupan walau perit macamana pon jalan cerita yg kita lalui . Aku tau kau kuat . Pah yg aku kenal dulu lagi kuat dr yg sekarang yg mudah nak nangis . Aku xbole doo tengok kau nangis . Aku sedih , aku xkuat tengok kau sedih . Walaupun aku bukan kawan yg selalu ade dengan kau . Tp aku tak suka tengok kau terus pbodohkan diri kau untuk orang yg takpenah nak hargai kau . Kau bt laa pgorbanan sebesar mane pon tp kalau kau sorang je yg beria bagai nak mati tp dia nothing . Sama jee kau bazirkan masa kau jee . Ada hikmah apa yg blaku thadap diri kau . Kenapa allah hadirkan pelangi selepas hujan . Kenapa lepas nangis kita akan ttidur . Sbb allah nak kita rehat . Apa yg berlaku pasti akan ade kbahagiaannya . Jangan risauu .. 


Husna - aku tau ego kau tinggi husna . Kau keras kepala degil sometime annoying giler . Kau tau x perasaan aku bila kau xlayan aku ritu . Sakit pedih perihh doo . Apa salah aku cakap jangan buat diam gitu . Srs aku x paham . Jangan diam sebab kau buat aku serba salah n tertanya2 apa salah aku . Cakap kalau aku ada buat salah . Kalau ye aku mintak maaf . Banyak makan hati dengan kau tp aku abaikan perasaan aku walaupun sakit perit pedih . Takpe demi kau aku buat . Sebab aku syg kau . Kau sahabat yg giler2 penah aku dapat dengan peragai budak2 yg xpenah nak matang pastu buat sesuatu tu main bt jee xpikir perasaan org kadang2 laa .. Im really really really sorry kalau ade buat salah silap . Please appreaciate orang yg betul2 sayangkan kita . Tp hati xbole paksa . Do what u want to do . Jangan bg harapan . Nanti ade yg sakitt ..  Walau macamana pon peragai kau aku terima seadanya .. Jaga diri husna . Jangan mudah tpengaruh sangat dengan orang . Friendly x salah tp hati2 zaman sekarang banyak spesis yg tikam belakang . Yg dengki dengan life kita . Tak cakap aku ni baik tp apa yg kau buat tolong laa pikir sedalamnya .. 


Sal - aku xsuka kau dulu tp sekarang aku daa suka kawan ngan kau . Kau ni baik sebenarnya tp tulaa .. Jaga laa diri sal . Kau seorang yang baik Suka tolong orang . And thanks sepanjang form6 ni kau banyak tolong aku . Aku hargai sangat sangat sangat . Tp ingat sal pentingkan diri sendiri dulu baru orang lain . Tolong diri sendiri dulu baru orang lain . Maaf sal sepanjang pkenalan kita . 


Faz - aku tulis kau kat bawah sebab banyak kenangan kau dengan aku . Kau yee kau yg ubah hidup aku ni haa . Dari takde kawan ade kawan sampai lernii . Walaupun kau banyak masalah dan aku takbir kat kau sebab kau kuat mhadapi semuanya nak nak bila arwah ayah kau meninggal time exam . Kau dtg jugak jawab exam . Respect ! Walaupun kau ni sangat2 annoying , mudah ngat nak sentap . Hati tu mudah sangat nak sentap dalam geng2 kita kau laa yg paling kuat terasa nya walaupun Bende gurau jee . Pastu baran yaa baran mudah sangat nak mlenting . Walaupun aku banyak terasa ngan kau n kau pon sama kan dengan peragai aku yg myakitkan hati ni kan yg selalu buat kau marah semua tu . Tp aku x kisah kau marah laa aku mcmane pon aku tetap nak bkawan ngan kau . Kitaorang takpenah pulaukan kau , kau je yg rase macam tu . Srs tak !! Kau buat aku banyak cakap dan berani nak bt hal2 yg takpenah aku jangka nak buat . Kau yg rapat dengan aku banyak yg kita share sama2 . Ingat tak dulu kau tegur aku dudjk sebelah aku masa form2 . Kau tau x perasaan aku mcmana masa tu ? Aku happy giler sebab akhirnya aku ade kawan . Aku ingat lagi masa form3 kau selalu pukui aku sbb bila kau gelak ya ampun x ingat dunia pastu lepar aku tp aku x kisah semua tu yg penting kau bahagia . Aku banyak terasa dengan kau . Yaa banyak giler tp xpe sebab sayangkan relay psahabatan kita ni aku simpan . Biar r kau tak tau pon . Biar laa nampak salah aku jee . Aku xkisah sebab aku pentingkan nilai psahabatan yg telah lama tjalin niii .. Aku xcakap aku nii xpenah buat salah . Kalau ade yg xpuas hati jangan simpan bagitahu . Ada masalah bawak bbincang tp td bila kau kuo gp cakap kai takde function blaa blaa.blaa td . Aku tak bole terima . Aku marah tp aku tahan . Aku xnak marah . Senang2 jee kau cakap gitu kan . Kau tak pikir langsung susah senang apa yg kitamer lalui sama sepanjang nii . Kau penah x tpikir semua tu . Kau nak kuo dr gp sr sama macam semua kuo dr sr . Xpayah ade gp laa . Bubar jee gp nii xpayah ade gp . Srs aku x bole terima . Aku taip ni pon nak nangis bila kenang semua tu . Tp kau senang2 jee cakap gitu . Mane penah semua kenangan kitamer ? Kau nak buang macamtu je ke ? Sedih laa sedih gini . Bila daa xbsua muka gini jadi .. Aku bunyi jugak dalam.gp ni even semua read jee . Xpe xpe aku x kisah . Bia laa aku cakap sorang pon aku xkisah asalkan tak pupus gp nii tp bila semua nii jadi . Aku xbole r . Penat laa gini . Aku jee yg beria ria padahal korang tak pon . Kalau betul nak bubar gp sr nii aku nak korang pikir semua yg kita lalui bersama2 selama nii . Pikir renung sedalam dalamnya . Korang pon daa besar . Daa bole pikir dengan matang . Aku xde hak nak halang korang dr buat apa yg korang suka . Sapa aku kan . Kawan yg xde pape pon . Aku mintak maaf laa andai semua kata2 aku ni ade yg myinggung perasaan korang . Maaf sangat2 '

  Aku cuma copy n paste saja tapi ada part aku terpaksa delete untuk kebaikan . Dan korang tahu tak aku sedih sangat masatu sampai nak menangis mengenangkan persahabatan kita akan musnah tapi alhamdulillah kini tidak . Aku berdoa semoga persahabatan yang telah lama terjalin ini berkekalan selamanya . InShaa Allah . Ameen .. 

  Ni gambar dorang masini sambut birthday husna kat sekolah . Aku rindu , rindu kamu semua ❤ korang menyempurnakan kehidupan seharian aku

Tiada ulasan:

Catat Ulasan